Quantcast
Browse latest Browse all 10

Så er ferien slut

$

Efter tre ugers ferie, er jeg nu tilbage i børnehaven. Det har været rigtig dejligt at holde ferie sammen med mor, far og Vilde – men det er nu også rart at være tilbage hos mine venner.

Den første uge var vi jo i sommerhus, og efterfølgende tog vi nogle dage hjemme – og hos mormor og morfar. Om mandagen hentede mormor og morfar Vilde og jeg, så vi kunne blive passet hos dem, mens mor og far fik ordnet nogle ting i farmors hus.

Hos mormor og morfar hyggede vi rigtig meget. De havde sørget for både telt og badebassin i haven, og vi var også en tur på stranden. Tirsdag eftermiddag kom mor og far så op hos dem, og efter at vi havde spist aftensmad, kørte vi alle fire hjem.

Forrige onsdag var det så fars fødselsdag. Og jeg var vist næsten lige så spændt som ham, for Vilde og jeg havde lavet gaver  – to gipsafstøbninger hver af hhv. en hest og en frø, som vi efterfølgende havde malet. Og dem blev far vist rigtig glad for.

Efter gaveudpakningen, tog mor og jeg til bageren efter morgenbrød. Og senere på dagen tog vi toget til Bakken. Her fik Vilde og jeg et turpas, og jeg fik prøvet en hel masse – både alene og med mor og far. Bl.a. prøvede jeg rutsjebanen med dem begge to – og de syntes vist, at jeg var ret modig. Dagen sluttede med aftensmad og isdessert på Bakken, inden vi tog toget tilbage til Frederiksberg.

Torsdag var så store pakkedag til vores ferie på Cypern. Derfor var vi også hjemme hele dagen. Og jeg var på besøg hos Rosa, som havde fødselsdag.

Næste morgen blev jeg så vækket kl. 4.10, og kort efter kørte vi mod lufthavnen i taxa – for at flyve mod Cypern kl. 6.55. På turen ned var vi så heldige, at vi kunne flytte lidt rundt, så vi fik seks sæder i alt. Det betød, at både Vilde og jeg kunne få en lur, inden vi landede kl. 11 dansk tid.

Det tog noget tid, inden vi var fremme ved vores hotel. Først skulle vi vente på vores bagage, så skulle vi køre en times tid, og til sidst skulle vi rundt til flere forskellige hoteller, inden vi endelig var fremme ved vores hotel. Og så var det eller bare med at komme i badetøjet og i poolen.

Desværre missede vi lige frokosten, så vi måtte nøjes med hotellets snack – der ikke var så spændende. Men så var det jo godt, at vi havde all inclusive, så vi kunne prøvesmage lidt af det hele. Og popcornene var nu ret gode – og det samme var deres slush ice, som vi fik en del af i løbet af den næste uges tid.

Inden aftensmaden fik vi hilst på områdets kattekillinger. Og så var det ellers i seng kl. 21 lokal tid (20 dansk tid). Men der havde vi jo også været oppe i mange timer.

Den næste uge på Cypern gik nogenlunde på samme måde hver dag. Jeg vågnede omkring kl. 6.30-7. Nogle morgener fik jeg også vækket Vilde, mens hun sov videre andre morgener.

Når vi så alle var vågnet, gik vi op til morgenmaden. Og bagefter nåede vi som regel også på legeplads, inden det var tid til Bamseklub fra 10-12. Den eneste undtagelse var mandag, hvor Bamseklubben var lukket. Her var jeg i stedet i poolen om formiddagen.

I Bamseklubben lavede vi en masse sjove ting. En dag lavede vi musikinstrumenter og dansede, mens vi legede cirkus og gik på line en anden dag. Vi havde også piratdag med skattejagt og kastede en flaskepost ud til en havfrue. Og så legede vi ellers med Lego, spiste vores madpakke og så lidt film.

De første to dage i Bamseklubben, var der ingen andre danske børn, men om tirsdagen kom en dansk pige Feline, som lige var fyldt fem år. Og selvom hun ikke ville i Bamseklub alligevel den første dag, så fik jeg leget meget med hende resten af ferien.

Bamseklubben var dog ikke det eneste, som jeg så til Bamse og hans venner (Kaninen, Skildpadden og Ulven). De fleste eftermiddage var der også Bamseparade, hvor klovnene Coco og Charlie først ledte efter Bamse – som så kom frem og gik rundt om poolen sammen med alle børnene (og deres forældre). Og den ene dag lykkedes det mig faktisk at holde Ulven i hånden – og ellers gav jeg dem bare en masse knus.

Tirsdag var jeg også til Bamsefest om aftenen sammen med bl.a. Feline. Her spiste vi pizza, blev malet i ansigtet og legede en masse uden mor og far. Så det var rigtig sjovt.

I øvrigt har jeg også fundet ud af, at Bamse ikke er en rigtig bamse – men at der er en voksen inden i. Det fandt jeg ud af, da jeg opdagede, at Bamse havde en lynlås på ryggen. Mor og far sagde godt nok, at det var så han kunne skifte pels – men det tror jeg nu ikke på.

Alle eftermiddagene blev brugt ved poolen – både i børnepoolen og i voksenpoolen. Og jeg fik rigtig øvet mig i at svømme og dykke uden badevinger. Jeg var også flere gange ude at bade i havet med min dykkermaske på – hvor jeg så en masse små fisk.

Nogle dage kom Coco og Charlie også forbi – og lavede ballondyr og vandpjask i poolen. Og så fik vi da også lige en is alle fire.

Til gengæld var vi ikke meget udenfor hotellet. Det blev kun til et par enkelte ture til et af de lokale supermarkeder. Men det passede mig nu også meget godt, for jeg ville hellere lege end på tur.

Sidst på eftermiddagen var vi så i bad og skiftede tøj inden aftensmaden. Og når vi havde spist, var der show. Alle aftenerne startede Coco og Charlie med at underholde, og så var der ellers musicalshow – bortset fra en enkelt aften, hvor Bamse og hans venner underholdte.

Vilde og jeg fik lov til at sidde helt oppe ved scenen sammen (når vi ikke lige skulle danse med) – fordi jeg var rigtig sød til at tage mig af hende, holde hende i hånden og sørge for, at hun kom tilbage til mor og far, hvis hun blev ked af det.

Det var rigtig spændende, hvad der foregik på scenen, så de fleste aftener kom vi først i seng efter kl. 21 (en dag blev den 22) – men den var jo også kun 20 dansk tid. Det skete dog, at jeg var så træt, at jeg selv bad om at komme i seng. Eneste undtagelse var mandag, hvor der ikke var noget show – og hvor jeg derfor kom lidt tidligere i seng.

Fredag var det så desværre tid til at tage tilbage til Danmark. Jeg ville nu ellers gerne være blevet en uge mere – og havde da også flere gange sagt til mor og far, at det havde været en rigtig god ferie.

Vi fik pakket det sidste og spist morgenmad – og så var det ellers tid til at tage afsked med Feline, hendes lillebror Marco og hendes forældre. Jeg fik også givet de sidste high fives til den danske guide Casper fra Bamseklubben, som jeg var blevet meget glad for.

Sidst men ikke mindst fik Skildpadden, som var kommet for at sige farvel til alle gæsterne, også en kæmpe krammer. Og han ville vist gerne beholde mig (mon det var Casper som var indeni) – i hvert fald vinkede han mor og far ind i bussen, mens han holdt fast i mig. Men selvom der var dejligt på Cypern, så ville jeg nu gerne med hjem alligevel.

Turen hjem blev ret lang. Først skulle vi med bus forbi flere hoteller, for at hente andre gæster, inden vi kørte mod lufthavnen. Og i lufthavnen var der også noget ventetid, inden vi kunne starte på den fire timer lange flyrejse hjem.

På vejen sov jeg lidt og spillede ellers en del iPad. Og endelig landede vi i København, hvor vi fik vores bagage, inden vi tog en taxa det sidste stykke hjem.

Det havde været en rigtig god ferie – men det var nu også dejligt nok at komme hjem til sit legetøj, Disneysjov i tv’et og ikke mindst fredagsslik. Derfor blev klokken også 20.30 (21.30 Cypern-tid), før jeg sov.

Lørdag var hjemmedag. Her var jeg nede hos Olivia og Jolie sammen med Vilde. Rosa og Anna var der også. Og sidst på eftermiddagen var vi alle i gården, hvor der var beboerfest. Så også den aften kom jeg lidt sent i seng.

Og det gjorde mor og far vist også, for de var i hvert fald godt trætte om søndagen. Så her lavede vi heller ikke så meget.

I går var jeg så tilbage i børnehaven – og det var nu også dejligt. Dagen startede med, at vi alle sammen var til Karlas fire års fødselsdag. Og da jeg kom hjem, var jeg hos Olivia og Jolie – sammen med Vilde, Rosa og Anna i et par timer.

Nu er ferien så slut – og dermed er det vist også slut med is hver dag og at gå sent i seng.

Men ferien har ikke bare været ren afslapning. Faktisk har jeg lært at tælle til 10 på engelsk – noget der gjorde en af tjenerne på Cypern meget imponeret. Hun spurgte i hvert fald til, hvor gammel jeg var.

Da jeg nu skal være frisk til børnehaven, er jeg også kommet lidt tidligere i seng de sidste par dage.

I går var jeg i seng omkring kl. 20. Lige inden jeg faldt i søvn, sagde jeg til mor “Mor, mor – jeg er bange. Der er et monster”. Kort efter spurgte jeg “Finder der ikke monstre”, hvortil mor svarede nej. Og så konstaterede jeg “Nå, så var det bare en myg”.

Viewing all articles
Browse latest Browse all 10

Latest Images

Trending Articles

Oh Land, Georg Jensen og Tim Walker i et fantastisk mix

Akemi Homura & Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

DIY - Hæklet bil og flyvemaskine

Flandre Scarlet Peek (Touhou)

Minami Kotori? (Ai Mai Mi)

Dance

Mushroom Dance

Kaname Madoka (Puella Magi Madoka Magica)

Misaka Mikoto (Toaru kagaku no railgun)

Sælges: Lavardin is (Intg. Forstærker)

Nishizumi Maho (Girls und Panzer)

Koobee A790T LeWa

Motor startet im warmen Zustand schlecht. HILFE!

SKE48 – Pareo wa emerald – PV_HQ

Koshigaya Komari (Non Non Biyori)

Cat & Nazrin (Touhou)

Akaza Akari (Yuruyuri)

Kaname Madoka & Akemi Homura (Puella Magi Madoka Magica)